Vitchokladpannacotta med passionsfrukt




Ingredienser 4-5 pers:

3 dl vispgrädde

100 gr vitchocklad

1 tsk vaniljsocker

2,5 gelatinblad

3 passionsfrukter


Tillagning:

1. Lägg gelatinbladen i kallt vatten i ca 10 min.

2. Blanda grädde, vaniljsocker och koka upp. Tillsätt den chokladen (hackad) låt den smälta ner på låg värme.

3. Lägg i gelatinbladen och låt de smälta ner i blandningen.

4. Låt svalna något innan smeten hälls upp i små glas. Låt stå i kylskåpet i minst 1,5 timma före servering.

6. Vid servering dela passionsfrukten och skrapa ur kärnorna, lägg som garnityr på pannacottan.


Kommentarer
Postat av: Anna

de där måste jag testa jag som både älskar choklad och passionsfrukt

2008-11-09 @ 16:44:18
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Nina

Fin blogg:)

2008-11-21 @ 23:55:00
URL: http://systrarnayster.blogg.se/
Postat av: Lillsyrran

Det där ser bara för gott ut! Nästa gång jag ska imponera på någon ska jag göra såna där! ;)

2008-12-09 @ 23:22:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0