Rostade nötter i honung






Ingredienser:

Nötter (här har jag cashewnötter, pinjenötter och valnötter)
2 msk honung
flingsalt (här tog jag salt smaksatt med rosmarin)
olivolja

Tillagning
1. Häll lite olivolja i stekpannan, tillsätt nötterna och saltet. Låt de stekas/rostas tills de får gyllenbrun färg.
2. Tillsätt honungen, rör hela tiden så den inte bränns vid.
3. Servering alt 1 låt nötterna svalna och serveras som tilltugg. Tillsätt i så fall också gärna lite chili.
alt 2. skiva upp tunna bitar bröd, bred på någon form av tapenad. Här har jag tagit lagt på svartolivtapenad på hälften och resten har fått fikon- och portvinmarelad, därefter hällt på nötter och toppat med färsk ört (basilika)


Kommentarer
Postat av: fresh&clean

Hej!



Jag har precis startat en blogg med ett nytt koncept. Jag publicerar bara andras inlägg! poängen är att man ska kunna hitta nya roliga bloggar utan att leta ihjäl sig. De listor med bloggar som finns idag är bara topplistor, jag vill få fram alla andra bloggar! Men för att få igång bloggen så att konceptet fungerar måste jag sprida mitt budskap (det är det jag gör nu). Under fresh&cleans rubrik på bloggen så finns det en kort förklaring till hur man gör för att publisera ett inlägg av sin egen blogg. Titta gärna in! Ju fler desto roligare... kram!



2009-05-21 @ 10:50:54
URL: http://freshandclean.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0